Reklamationer

🛠️ Reklamationsret – HardSoft Support’s holdning

HardSoft Support yder 2 års reklamationsret, hvoraf de første 6 måneder betragtes som garanti. Her er vores principper og praksis:

1. Vores ansvar – ikke producentens

  • Du har indgået aftale med os, og derfor er det os, du skal kontakte ved reklamation.
  • Vi må ikke videregive vores juridiske ansvar til producent eller grossist.
  • Vi henviser dog gerne til producenten, hvis det kan give hurtigere behandling.

2. Ny reklamationsret ved reparation eller omlevering

  • Ved reparation: ny 2-års reklamationsret på den reparerede del.
  • Ved omlevering: ny 2-års reklamationsret på den nye vare.

3. Gentagne fejl – din ret til omlevering

  • Hvis samme fejl opstår 4 gange, har du ret til:
    • Omlevering
    • Eller tilbagebetaling mod returnering af varen

4. Bevisbyrde og formodningsregel

  • Som kunde har du bevisbyrden – men vi skal hjælpe dig med at vurdere manglen.
  • Ifølge købelovens § 77a stk. 3 gælder formodningsreglen:
    • Hvis fejlen opstår inden for 6 måneder, formodes den at have været til stede ved levering.
  • Vi må ikke kræve beviser, som du ikke rimeligt kan fremskaffe uden ulempe.

5. Naturlig holdbarhed og tjenesteydelser

  • Reklamationsretten kan begrænses af varens naturlige holdbarhed eller den periode, en tjenesteydelse leveres over.

6. Omlevering og rimelighed

  • Du kan kræve omlevering, medmindre det medfører uforholdsmæssigt store omkostninger for os.
  • Dette vurderes individuelt i hvert tilfælde.

Opdateret d. 29.10.2025